Iată cum definește Investopedia termenul:
„Social media marketing (SMM) este utilizarea site-urilor de socializare și a rețelelor sociale pentru a comercializa produsele și serviciile unei companii.”
Dar acestei definiții îi lipsește ceva cu adevărat important. Să facem acest lucru mai simplu și mai clar:
„Marketingul social media este procesul de creare a conținutului adaptat pentru fiecare platformă social media pentru a stimula implicarea și a vă promova afacerea.”
Marketingul pe rețelele sociale se referă la conectarea cu publicul sau clienții tăi. și la ajutarea acestora să îți înțeleagă mai bine marca. Este incredibil de benefic pentru creșterea afacerii ta.
Imaginează-ți că veți întâlni pe cineva pentru prima dată cu intenția de a construi o relație bună.
Ce ar trebui să faci pentru ca acea persoană să te placă instantaneu, deoarece nu vei avea o a doua șansă? Vei reuși dacă întâlnești acea persoană și vei spune lucruri plictisitoare sau lipsite de sens?
Oamenii tind să vă placă mai mult atunci când îi faceți fericiți, indiferent cum ați face asta.
La fel ca în lumea offline, succesul tău de marketing pe rețelele sociale depinde în mare măsură de capacitatea de a găsi și a face publicul țintă fericit, astfel încât să le placă brandul și să împărtășească poveștile tale cu alții.
Eforturile tale de marketing pe rețelele sociale nu vor produce rezultate dacă povestea ta nu merită împărtășită.

De ce este important social media marketingul în prezent?
Consumatorii de astăzi se grăbesc să navigheze pe rețelele de socializare atunci când vor să afle mai multe despre o organizație sau un produs, deoarece acolo vor găsi alții vorbind despre afacerea respectivă.
Ce se întâmplă dacă nu ai o prezență pe rețelele sociale? Vei rata o ocazie excelentă de a face o impresie.
Aruncați o privire la aceste statistici de la Oberlo pentru a avea impresia de ce este imperativ să aveți o strategie solidă de marketing pe rețelele sociale pentru succesul afacerii în 2020 și nu numai:
- 71% dintre consumatorii care au avut o experiență pozitivă cu un brand pe rețelele de socializare vor recomanda marca prietenilor și familiei lor.
- 90,4% din Millenniali, 77,5% din generația X și 48,2% din Baby Boomers sunt utilizatori activi de social media.
- Numai Facebook are peste 2,7 miliarde de utilizatori activi lunar.
Clienții tăi utilizează canalele de socializare în fiecare zi, de mai multe ori pe zi. Social media este un loc ideal pentru brandurile care doresc să obțină informații despre interesele și gusturile publicului lor. După cum spun experții, companiile inteligente vor continua să investească în social media pentru a realiza o creștere economică durabilă.
Indiferent dacă dorești să lansezi un produs nou sau o afacere, social media este mediul perfect pentru a crea un buzz în jurul inițiativelor tale. Pe măsură ce mergem mai departe în viitorul comerțului electronic, este clar că marketingul pe rețelele sociale nu este doar o opțiune.
Într-un mediu din ce în ce mai competitiv, afacerea ta nu își permite să fie absentă de pe rețelele sociale. Este deosebit de competitiv în spațiul de influențare a rețelelor sociale, unde există mii de influențatori noi care încep un brand în fiecare zi.
Aplicarea metodei #R3MAT în Social Media Marketing
În timp ce rețelele de socializare pot produce numeroase avantaje pentru companii, este important să existe o strategie orientată spre rezultate.
Înainte de a explora cum să creăm o strategie de marketing socială de succes, să aflăm ce legătură are #R3MAT cu eforturile tale de marketing.

Astăzi, specialiștii în marketing digital trebuie să creeze experiențe personalizate pe mai multe canale. În timp ce posibilitățile de creștere sunt nelimitate, trebuie să transmIțti în mod constant mesajul potrivit, publicului potrivit, la momentul potrivit (# R3MAT).
Eforturile tale de marketing ar putea să scadă dacă nu reușiți să oferiți contextul potrivit.
Contextul contează
Așa cum am menționat anterior, mai mult de 2.5 miliarde de oameni folosesc rețelele sociale din întreaga lume. Acești oameni au zeci de momente care creează miliarde de semnale care includ atât contextul, cât și intenția.
Pentru a fi mai relevant și mai eficient, trebuie să vă asigurați că contextul este clar. Cu alte cuvinte, trebuie să înțelegeți psihologia a ceea ce fac oamenii atunci când utilizează o anumită platformă. Oamenii folosesc diferite canale de socializare cu o mentalitate diferită.
Ce caută publicul tău când se află pe Facebook? Conținutul de pe Facebook reflectă nevoile și interesele publicului tău?
Asigură-te că iei în considerare contextul atunci când creezi conținut și nu întrerupe experiența utilizatorului. Vei ajunge la oameni la momentul potrivit și cu mesajul potrivit într-un mod care adaugă valoare experienței lor generale.

